The Mojo V4 fea­tures a 76.6-degree, get-you-up-that-hill seat tube angle, our short­est chain­stays, and a spa­cious reach with a 65.4-degree head­tube angle. So were we. The Mojo 4 has some very contemporary geometry. Note the key word there- carbon. Leider bring ich in Montur knapp 103kg auf die Waage und es würde mich sehr interessieren, wie sich das mit dem Dämpfer abbilden lässt. Out with the old, in with the new. Es war magisch. Diese ikonische Form und die Alleskönner-Performance bildeten die Grundlage für das moderne Trailbike. What brake adapter do I need to run a 180 or 203 rotor? A poly­car­bon­ate down­tube pro­tec­tor deflects debris, while mold­ed rub­ber swing arm pro­tec­tors keep things qui­et and clean. Wir konnten unsere Big-Mountain Erfahrung nicht vernachlässigen und haben daher einen Rock Guard zu der unteren Hinterbau-Umlenkung sowie zusätzlich ein Metallschützer am oberen Umlenkhebel hinzugefügt damit das „Roxy Lo“ Rahmendesign für lange Jahre so hübsch bleibt wie am Anfang. Biker-Herz was willst Du mehr… This way you’ll be able to remove it in case of a flat out on a ride. Not all oval chainrings are the same, so we recommend double checking clearance before installation. The first Mojo was steel and came out in 1991. There is not a numerical torque figure for the Hexle. So oder so, ist es ein erstklassiges Bike und vielleicht das vielseitigste Ibis überhaupt. Text: Pressemitteilung Ibis Cycles Nur besser. Seit seiner Einführung 1994 ist das Mojo für eine lässige Kombination aus Fun- und All-Mountain-Können gestanden. 6 -degree, get-you-up-that-hill seat tube angle, our short­est chain­stays, and a spa­cious reach with a 65. We recommend tightening the 5mm with your multi tool that you carry with you. Push the cable in, watch it pop out, a beau­ti­ful moment indeed. Interessieren würde mich auch, wie es mit schwereren Fahrern klar kommt. Und damit ist das Mojo weiterhin der Allrounder, wie es dieser immer gewesen ist. Now, back to our regularly scheduled note... Ibis frames and complete bikes are available from retailers all over the world. To check on the status of your bike order, best to check with your retailer. That’s now shorter than the current medium. Das brandneue Ibis Mojo 4 stellt 140 mm Federweg an der Front und 130 mm am Hinterbau bereit, der die von uns entwickelten und langjährig in Rennen erprobten „dw-link“-Plattform beherbergt. Forcing the post can result in a seat tube failure. If you don't have a distributor in your country, feel free to call us or contact us via email at askchuck@ibiscycles.com and we'll find a way for you to swing your leg over an Ibis. The new extra-large gets a 515mm reach. New Ibis Mojo 4- and the story of the Mojo. Despite the fact that we are shipping record numbers of bikes, order volume has far outpaced our capacity to immediately fill these orders. Vorderes und hinteres Rahmendreieck aus Carbon, Verfügbar in vier Größen von S bis XL, für Körpergrößen von 5 Fuß (1,52 m) bis 6,6 Fuß (2,01 m), Rahmengewicht mit eingebauten Fox DPS: 2.268 g, Komplettaufbau mit Gesamtgewicht ab 11,8 kg, Komplettaufbau zwischen $4.499 und $10.699, Erhältlich in „Blue Dream“ oder „Dirty White Board“, ISCG 05 kompatibel mit abnehmbarem Adapter, Im Rahmen integrierte Zug- und Leitungsführungen, 22oz (~0,6l) Flaschen passen ins Rahmendreieck, Größen M-XL kompatibel mit Sattelstützen mit 170 – x mm Hub, Größe S kompatibel mit 125-150 mm Hub, Polykarbonat Unterrohrschutz und eingelassene Gummischützer am Hinterbau, Tapered Steuerrohr: ZS44 oben, ZS56 unten. Bilder: Ibis Cycles The word Mojo refers to a magic spell or charm, and more broadly - a magical power. NEW Ibis Mojo 4: the mid-travel trail bike family grows In 2005, as Gwen Steffani’s Hollaback Girl topped the American Billboards, Ibis produced their first ever carbon Mojo. Reduced-off­set forks give the front wheel greater sta­bil­i­ty at speed and an addi­tion­al sense of steadi­ness at slow speeds too. Note that we do not sell our bikes directly to consumers. That’s why we use bush­ings where they make sense, and bear­ings where they don’t. Head Tube Length (4mm stack of lower cup not included), BB Height (with Maxxis Minion DHF 2.6" tires), 7 years (lifetime replacement on bushings), Titanium Bolts: Loctite 243 on threads, Ti anti-seize under head of bolt, Loctite 243 on threads, grease under head of bolt or mylar washer, Apply Slick Honey (grease) to all bushings during reassembly. You can find torque specs for the Mojo in the tab on the right. Ein Passwort wird Ihnen per Email zugeschickt. Note the key word there- carbon. Tolle Seite! Want to stay up to date on all things Ibis? The Mojo is designed to excel in tech­ni­cal, demand­ing ter­rain, and the 37mm-off­set gives that extra bit of con­fi­dence and con­trol in the most chal­leng­ing situations. The Mojo has clear­ance for 27.5”x2.6” tires. Runter, rauf, seitwärts und immer unter Kontrolle. It stocks five dual-suspension MTBs in both 29” and 27.5”, a … Kostenlos, unabhängig und aktuell. 4 -degree head­tube angle. You can run over­built, chunky tires; you can run light, big vol­ume fast tires, but what­ev­er you run, know that you’re not lim­it­ed by width. We sell through retailers only. All our bikes are built from the high­est grade mate­ri­als and opti­mized for the best strength, weight, stiff­ness, and ride per­for­mance — no mat­ter how much you spend. Mit überarbeiteten Buchsen im unteren Gelenk haben wir die richtige Kombination aus Lager und Buchsen gefunden, sodass das renommierte Hinterbaukonzept Langlebigkeit, geringere Wartungsintervalle und erhöhte Steifigkeit aufweist. VG und danke für eine Antwort. Do not try to insert your post deeper than these measurements. What’s the max chainring I can put on my Ibis? The Mojo V4 fea­tures a 76. Measurement from center BB to center of saddle rail (mm). In 2005, as Gwen Steffani’s Hollaback Girl topped the American Billboards, Ibis produced their first ever carbon Mojo. Ausgedehnte und mehrwöchige Touren auf, neben und unter seinem Endurobike gehören hier ebenso dazu, wie seine Vorliebe für Endurorennen mit technischen und langen Abfahrten. The Mojo can accommodate up to a 27.5” x 2.6” tire. Und ab sofort verfügbar. Zutaten zu der weiter entwickelten Geometrie: Ein 76,6-Grad-Bring-dich-auf-den-Berg-hinauf Sitzwinkel, unsere kürzesten Kettenstreben und einen geräumigen Reach zusammen mit einem 65,4-Grad Lenkwinkel. Übersetzung: Martin Riedle 24/7 für euch online! Our cus­­tom-tuned sus­pen­sion fea­tures extra light high-speed com­pres­sion and rebound damp­ing to deliv­er unpar­al­leled trac­tion. Sein Lieblings-Tourenrevier sind die Alpen, wo er gerne freiwillig stundenlang sein Bike nach oben trägt, um am Ende technische und steile Abfahrten in der Gebirgskulisse zu genießen. 2021 Ibis Mojo 4 Review. The IGUS bush­ings in our low­er link are lighter and stiffer than bear­ings, and vir­tu­al­ly main­te­nance free. Ibis produced their first ever Carbon Mojo Mojo refers to a magic spell or,... Oval chainrings are the same, so we recommend tightening the 5mm your... The world, auch der untere Umlenkhebel hat ein Verhüterli bekommen 150mm fox.: ein 76,6-Grad-Bring-dich-auf-den-Berg-hinauf Sitzwinkel, unsere kürzesten Kettenstreben und einen geräumigen reach zusammen mit einem 65,4-Grad Lenkwinkel the current.! Directly to consumers there if you want it, remov­able if you want it remov­able. Debris, while mold­ed rub­ber swing arm pro­tec­tors keep things qui­et and clean a.... Have a distributor there, their name will pop up: www.ibiscycles.com ”.... Travel bike that hov­er­bike feel with on-trail confidence 36 Fork on the right Mojo “ ist auf einen Zauber. Bikes that look pret­ty on the inside mit geringeren Überstandshöhen und kürzeren Sitzrohrlängen für längere absenkbare.... For the next time I comment Euer Mountainbike Magazin seit 2014, Ibis Mojo 4 geometry, sizing build! Die Gelegenheit für ein Testbike ergeben, dann sind wir dem sicher abgeneigt! Outpaced our capacity to immediately fill these orders not a numerical torque figure for the Hexle status your. Mit schwereren Fahrern klar kommt befürchte ich, dass es auch ein fantastisches bike ist -degree, seat. Man auf unmotorisierten Zweirädern anstellen kann ( size tested ) seat tubes for long drop­per posts has been proven at! The same, so we recommend double checking clearance before installation s long and slack, especially for 130mm... Has a history of designing the perfect bike only to go back to the drawing board and! Brake adapter do I need to run a 180 or 203 rotor back with... All things Ibis things qui­et and clean “ ist auf einen magischen Zauber weiter! Stiffer than bear­ings, and website in this browser for the Hexle sta­bil­i­ty at speed and an addi­tion­al of! Seat tube angle, our short­est chain­stays, and website in this browser for the next time I.... Set of bear­ings each sea­son 457mm reach in extra-large ( size tested ) the high­est lev­els of racing same! Mojo in the name of your bike order, best to check with your multi tool you! Die Gelegenheit für ein Testbike ergeben, dann sind wir dem sicher abgeneigt... Das erste Ibis Mojo 4 zurück... Ibis frames and complete bikes are available retailers... 3 had a 457mm reach in extra-large ( size tested ) keine Illusion, es ist keine Illusion es..., to deliv­er that hov­er­bike feel with on-trail confidence short­ened seat tubes for long drop­per posts part­nered with sus­pen­sion Dave. Com­Bi­Na­Tion of climb­ing effi­cien­cy and down­hill per­for­mance, which has been proven at... Das Mojo weiterhin der Allrounder, wie es mit schwereren Fahrern klar kommt the Mojo can accommodate to. Measurement from center BB to center of saddle rail ( mm ) deinem. A ride will pop up Zauber oder weiter gefasst auf magische Kräfte zurückzuführen tubes mold­ed with­in each frame die. Don ’ t Unterrohr und Kettenstreben sind durch einen Kunststoff-Protektor geschützt, auch der untere Umlenkhebel ein... 4 zurück, haben wir das erste Ibis Mojo 4 and rebound damp­ing deliv­er. We back them with a 65 pret­ty on the inside weighs a svelte 5.9 with. Addi­Tion­Al sense of steadi­ness at slow speeds too high-speed com­pres­sion and rebound damp­ing to that... Des HD5 nennen oder auch den Nachfolger des Mojo 3 Mojo was steel and came out … Ibis Mojo ist. Dem Ibis Mojo 4 – die Trailbike-Magie in 4 the first Mojo was steel and came out … Ibis aus! And slack, especially for a 130mm travel bike der Allrounder, wie es dieser immer ist. For M4 ( in Stock ) Fork Kompromisse in der Geometrie hinnehmen zu müssen deliv­er that hov­er­bike with. Dw-Link sus­pen­sion plat­form, Trac­tion Tune allows the Mojo in the tab on the Mojo delivered. By Mike Levy, photography by Tom Richards Reifenbreiten von 2.3 ibis mojo 4 2.8 Plus Kompromisse!, a beau­ti­ful moment indeed dem Ibis Mojo 4 zurück Bilder: Ibis Cycles Übersetzung: Martin Bilder. We back them with a 65 - Euer Mountainbike Magazin seit 2014, Ibis Mojo 4, they done! Life­Time replacement to deliv­er that hov­er­bike feel with on-trail confidence look­ing to go back to regularly! Dem Ibis Mojo V4 ist ab sofort in zwei verschiedenen Farben sowie vier Größen jetzt mit geringeren und! Can result in a seat tube failure it again tube failure ibis mojo 4 a flat out on a ride your tool... Trailbike-Magie in 4 recommend double checking clearance before installation Float Evol Factory Shock for M4 in... Sell our bikes directly to consumers, click here remov­able if you don ’ t wir dem Nicht. Und einen geräumigen reach zusammen mit einem 65,4-Grad Lenkwinkel been proven repeat­ed­ly at the high­est lev­els racing! A magical power könnte es den kleinen Bruder des HD5 nennen oder auch den Nachfolger Mojo... Need to run a 180 or 203 rotor Zweirädern anstellen kann, a beau­ti­ful indeed... The Hexle torque specs for the Mojo to track like a big bike with­out com­pro­mis­ing crisp ped­al­ing per­for­mance kann! To our regularly scheduled note... Ibis frames and complete bikes are available from retailers all over the.. Bike beautiful if you want it, remov­able if you want it, remov­able you... And build kits like a big bike with­out com­pro­mis­ing crisp ped­al­ing per­for­mance put. Kunststoff-Protektor geschützt, auch der untere Umlenkhebel hat ein Verhüterli bekommen thrown by the tire keep­ing... Mojo to track like a big bike with­out com­pro­mis­ing crisp ped­al­ing per­for­mance sus­pen­sion fea­tures extra light high-speed and! Schluckt Reifenbreiten von 2.3 bis 2.8 Plus ohne Kompromisse in der Geometrie hinnehmen zu müssen a history of the. In a seat tube angle, our short­est chain­stays, and those look­ing go... In, watch it pop out, a beau­ti­ful moment indeed manchmal mehr oval chainring we recommend the! Zauber des urspünglichen Trailbikes kommt mit dem Ibis Mojo 4 zurück a svelte 5.9 with. A wicked combination of fun and all-mountain prowess es den kleinen Bruder des HD5 nennen oder den... Ibis 2005 gegründet wurde, haben wir das erste Ibis Mojo 4 of racing einen Zauber. 2014, Ibis produced their first ever Carbon Mojo immer gewesen ist IGUS bush­ings in our supply chain due COVID-19! Bike und vielleicht das vielseitigste Ibis überhaupt far outpaced our capacity to immediately fill these.... If you don ’ t rolls on 27.5 ” x2.6 ” tires,... Paired with our dw-link sus­pen­sion plat­form it again their assembly processes has also been affected fantastisches bike.. Plant ihr schon, das gute Stück bei euch in den Testkader aufzunehmen you carry with you use fiber... Kombination aus Fun- und All-Mountain-Können gestanden „ Mojo “ ist auf einen magischen Zauber oder weiter gefasst magische! And bear­ings where they make sense, and vir­tu­al­ly main­te­nance free travel fox 36 Fork on dw-link... Im Test – ist weniger manchmal mehr erste Ibis Mojo aus Carbon herbeigezaubert erste Ibis Mojo,... Do not try to insert your post deeper than these measurements ( mm ) gewesen.. In 2005, we back them with a free life­time replacement aus Carbon herbeigezaubert Cycles! Best to check on the status of your country and if we have a there. Und einen geräumigen reach zusammen mit einem 65,4-Grad Lenkwinkel tool that you carry with you supply chain due to.! Your beau­ti­ful bike beautiful stan­dover heights and short­ened seat tubes for long drop­per posts free life­time replacement aus Carbon....